Whistleblowerordning

Nemt, sikkert og brugervenligt.
Kun 2250 kr. pr. år

Fra den 17. december 2023 er det lovpligtigt for alle virksomheder med over 50 ansatte at have en whistleblowerordning.

Hvad er en whistleblowerordning?

En whistleblowerordning er en intern kommunikationskanal, hvor medarbejder, praktikanter, frivillige eller tidligere medarbejder kan indberette viden eller mistanke om alvorlige forhold som f.eks. lovovertrædelser, økonomisk kriminalitet, grov chikane mv.

Formålet med at etablere en whistleblowerordning er, at medarbejder og evt. personer med en samarbejdsrelation skal kunne anmelde arbejdspladsen uden frygt for at miste sit arbejde eller sin samarbejdsrelation. Med ordningen sikrer virksomheder, at whistleblowere sikkert og fortroligt kan indberette om alvorlige lovovertrædelser og øvrige alvorlige forhold på arbejdspladsen.

Hvorfor vælge kundehusets Whistleblowerording?

Nemt og brugervenligt

Whistleblowerplatformen er lavet med et enkelt og brugervenlige interface, der gør det hurtigt og problemfrit at indsende rapporter.

Anonym rapportering

Whistlebloweren indgiver rapporter helt anonymt, hvilket sikrer deres identitet og beskytter dem mod eventuelle konsekvenser.

Anonym Dialog

Whistlebloweren indgiver rapporter helt anonymt, hvilket sikrer deres identitet og beskytter dem mod eventuelle konsekvenser.

Håndtering og bekræftelse

Ved indrapportering, rapporten vil blive videresendt til jeres HR-funktion og whistlebloweren få en modtagelsesbekræftelse indenfor 7 dag.

Upload dokumentation

Whistlebloweren kan ved indrapportering vedhæfte dokumentation til rapporten (f.eks. billeder, mails, video m.m.).

Indsend lydfiler

Det er muligt at indrapportere via lydfiler, i tilfælde af ordblindhed eller skrivevanskeligheder.

Kontakt os




    *Obligatorisk

    FAQ

    Vi er altid klar til at hjælpe med spørgsmål. Her er svar på nogle af de spørgsmål, du måske har i øjeblikket.

    Hvad er en Whistleblowerordning?
    En whistleblowerordning er en intern kommunikationskanal hvor medarbejdere, praktikanter, frivillige eller tidligere medarbejdere har mulighed for at indberette information eller mistanke om alvorlige forhold (f.eks. lovovertrædelser, økonomisk kriminalitet, grov chikane og lignende).
    Hvorfor skal jeg have en Whistleblowerordning?
    En whistleblowerordning har til formål at sikre medarbejdere og samarbejdspartnere kan rapportere om forhold på arbejdspladsen, uden frygt for at miste deres job eller samarbejdsrelation. Gennem ordningen sikrer virksomheden, at whistleblowere trygt og fortroligt kan indberette alvorlige lovovertrædelser eller andre alvorlige forhold på arbejdspladsen.
    Hvad koster en whistleblowerordning?
    Etablere, vedligeholde og håndtering af whistleblowerordningen koster 2250 kr. pr. år. Det vigtigt at bemærke, prisen dækker ikke en HR ansvarlig til at bearbejde indmeldinger.
    Kan jeg prøve systemet før jeg beslutter mig?
    Selvfølgelig! Du har mulighed for at afprøve systemet og gennemgå opsætningsmaterialet uden at forpligte dig. Kontakt os og få en gratis gennemgang.

    Lad os tage en snak om, hvad vi kan gøre for dig!